- - - - - -
kedd, 15 október 2024

A 2022/2023-as tanévben ismételten elnyertük a Boldog Iskola címet, mely során az első és ötödik osztályokban havonta egy-egy alkalommal tematikus csoportfoglalkozások zajlanak. A program a pozitív pszichológia szellemében nemzetközi tudományos kutatásokon alapul, melynek egyik kulcsgondolata, hogy a boldogságra való készség tanulható. Mindenki szeretné átélni a boldogság érzését, mely alapvetően múlékony – gondoljunk csak arra, hogyha egy szebb lakásba költözünk, kezdetben nagyon-nagyon boldogok vagyunk, majd ahogy telik az idő lassan a hétköznapjaink részévé válik, így a boldogság szubjektív érzése is halványul. A célunk, hogy a számunkra kedvező érzéseket egyre hosszabb ideig tudjuk fenntartani, valamint olyan erőforrásokra tegyünk szert, melyek segítenek az élet nehezebb pillanatait minél jobban túlélni.

A csoportfoglalkozások során megtanítom a szemléletváltást (minden rosszban van valami jó), fókuszáltatom őket az élet apró örömeire (a reggeli kakaó finom íze; egy kedves szó, egy mosoly), a célok kitűzésének fontosságára (tudatosabban éljük meg életünket), társas kapcsolataik pozitívabb megéléséhez segítem őket (ha jobban megismerik egymást, elfogadóbbá is válnak), jó cselekedeteket gyakoroljanak (örüljenek annak, hogy másokat boldoggá tesznek), éljék át a megbocsátást (csökken a lelkükben a feszítő érzés), fedezzék fel a hála érzését (a hálás emberek boldogabbak). Mindez életkorhoz illeszkedő módszerekkel történik – mesék, tanmesék, játékok, kreatív foglalkozások, Bagdi Bella dalainak lejátszása.

Az óráimon az osztályfőnökök mindig aktívan vesznek részt, amiért mérhetetlenül hálás vagyok – egymás kölcsönös megismerése egy másik szempontból a következő közös éveik zökkenőmentesebb, kiegyensúlyozottabb megélését segíti elő.

 

Képek a programokról

 


Iskolánk a 2021/2022-es tanévben csatlakozott a pozitív pedagógia módszertani alapokon nyugvó Boldog Iskolák programhoz négy alsós osztállyal. A tematikus foglalkozások havonta egy alkalommal valósulnak meg, mely várhatóan hozzásegíti őket a pozitív életszemlélet belsővé válásához, mely a nehéz élethelyzetekben mutatott jobb megküzdési készségek mozgósításában válik látványossá, valamint az osztályon belüli kapcsolatokra is jó hatással lesz.

 

Képek